Νηστίσιμο πρωινό και κεράσματα για κάθε γούστο!

Κάποιοι από μας στις νηστείες δεν τρώνε πριν τις 3 το μεσημέρι. Μερικοί τρώνε αυστηρά δύο γεύματα κι άλλοι μόνο ένα. Άλλοι αποφεύγουν τα νόστιμα και περίπλοκα φαγητά και τρώνε πολύ απλά. Έχουμε γνωρίσει αγωνιστές της νηστείας που τις Σαρακοστές έτρωγαν μόνο τα Σαββατοκύριακα. Όμως, όσο αυστηρή κι αν είναι η δική μας άσκηση, εκτός που πρέπει να παραμένει μυστική και να τη συζητάμε μόνο με τον πνευματικό, ή και τον γιατρό μας, αφορά μόνο εμάς και όσους άλλους έχουν συμφωνήσει να νηστέψουν το ίδιο. Μπορεί στην οικογένειά μας να υπάρχουν άνθρωποι που στις περιόδους νηστείας θέλουν να τρώνε τα ίδια γεύματα όπως πάντα, απλά αντικαθιστώντας τα αρτύσιμα φαγητά με νηστίσιμα, παιδιά, τα οποία πάντα αγαπούν τις νοστιμιές, και βέβαια, επισκέπτες στους οποίους πρέπει να προσφέρουμε κάτι καλό και νόστιμο. Εμείς, ό,τι άσκηση και να κάνουμε, σε καμμία περίπτωση δεν έχουμε το δικαίωμα να βάλουμε τους άλλους να κάνουν το ίδιο θέλοντας και μη, ούτε να παρουσιάσουμε τις νηστίσιμες περιόδους ως περιόδους στέρησης με το ζόρι. Μάλιστα, πρέπει να τις παρουσιάσουμε ως όμορφες κι ευχάριστες περιόδους που συνοδεύονται από χαρά, και για να γίνει αυτό καλό είναι να μην σερβίρουμε συνέχεια τα ίδια.

Ένας τρόπος να έχουμε στην περίοδο της νηστείας των Χριστουγέννων ένα νηστίσιμο και υγιεινό κέρασμα κάθε στιγμή στο σπίτι, είναι να φτιάχνουμε μπόλικα μελομακάρονα από την αρχή της νηστείας και όχι στο τέλος της. Είναι νηστίσιμα, διατηρούνται πολύ καλά και αποκτούν μεγαλύτερη γοητεία όταν είναι σπιτικά! Για τις μέρες αλάδωτης νηστείας, υπάρχουν οι ξηροί καρποί που το μόνο που χρειάζεται είναι να τους αγοράσουμε, τα σοκολατάκια που γίνονται εύκολα, αλλά δύσκολα περιφρονεί κανείς, καθώς και η παραδοσιακότατη σουμάδα. Όταν μπορούμε να διαθέσουμε περισσότερο χρόνο, μπορούμε να προσφέρουμε διάφορα τσάγια που μπορεί να είναι πολύ τονωτικά και να φτιάχνουν τη διάθεση, κακάο σε διάφορες παραλλαγές και φρουτοσαλάτες ή σμούθι από φρέσκα φρούτα, γεμάτα βιταμίνες.

Ένα πολύ νόστιμο και υγιεινό πρωινό για την περίοδο της νηστείας είναι το ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι και μέλι, ακόμα καλύτερα σε συνδυασμό με φρέσκο χυμό φρούτων. Αντί για μέλι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μαρμελάδες, ή να βάλουμε στο ψωμί νηστίσιμη νουτέλα δικής μας παρασκευής ή την πραλίνα φουντουκιού χωρίς λακτόζη του Λιντλ. Αυτά μπορούμε να τα συνδυάσουμε με ωραία υγιεινά αφεψήματα όπως τσάι του βουνού, δίκταμο κτλ., ασυνήθιστα τσάγια που δίνουν εξωτική νότα (τσάι από βατόμουρα, τσάι με τζίντζερ, τσάι με αχλάδι και βανίλια κ.α.), και διάφορα ροφήματα με σοκολάτα κ.α. , ή να σερβίρουμε το κλασικό μαύρο τσάι με ψωμί κι ελιές, που πολλοί θυμόμαστε να σερβίρεται το πρωί της Τετάρτης και της Παρασκευής στην κατασκήνωση… Πολύ καλό νηστίσιμο πρωινό ή κολατσιό για να παίρνουν παιδιά και μεγάλοι είναι οι μπανάνες, οι πίτες, τα κέικ, το παστέλι και οι μπάρες δημητριακών. Τα παιδιά διασκεδάζουν πολύ με το σνακ «Μπομπ Σφουγγαράκης«.

Ακόμα περισσότερες νόστιμες ιδέες μπορείτε να δείτε στο άρθρο για το νηστίσιμο πρωινό που ακολουθεί, και το οποίο πήραμε από το μπλογκ dailycious.gr:

Ιδέες για Nηστίσιμο Πρωινό.

Ένα από τα θέματα που με απασχολούσαν στο παρελθόν στην διάρκεια της νηστείας ήταν το πρωινό. Πίστευα ότι οι επιλογές ήταν πολύ λίγες κι άρα μονότονη, ως ολίγον δύσκολη, η διαδικασία της νηστείας. Διότι όπως καλά γνωρίζουμε «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται»! Στην πορεία όμως, σκέφτηκα, έψαξα, δοκίμασα και κατέληξα στο ότι οι επιλογές είναι πάμπολλες κι εντέλει πολύ διασκεδαστικές, όπως:

  1. Κουλούρι Θεσσαλονίκης (ολικής ή άσπρο) με πάστα ελιάς. Θεϊκό! Ο συνδυασμός του αλμυρού με το ελαφρώς γλυκό κουλούρι, προσωπικά μου αρέσει πολύ. Παρόμοια, θα μπορούσε κάποιος να χρησιμοποιήσει κριτσίνι ή παξιμάδι και πάστα από λιαστή ντομάτα ή κόκκινη πιπεριά αρκεί να μην περιλαμβάνουν τυρί (γι’ αυτό διαβάζω πάντα τα συστατικά).
  1. Φρέσκο ψωμί ή φρυγανιές με μαρμελάδες εποχής όπως μαρμελάδα εσπεριδοειδών (English marmalade)μαρμελάδα φράουλας, μαρμελάδα μήλου (apple butter) και μαρμελάδα φραμπουάζ ή σμέουρο.
  2. Φτιάχνω φρυγανάκια ή ψωμί του τοστ με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα.
  3. Νηστίσιμα αλμυρά από τον φούρνο της γειτονιάς. Η αλήθεια είναι ότι στην Κύπρο αυτό συνηθίζεται ιδιαίτερα και κατά συνέπεια οι επιλογές είναι πολλές όπως, μανιταροπιτάκια, σπανακοπιτάκια, ελιοπιτάκια, κολοκοτές (κυπριακή κολοκυθόπιτα) και φυσικά η αγαπημένη μου ταχινόπιτα.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν ή δεν προτιμώ τις αλμυρές επιλογές τότε μπορώ να πάρω κάτι γλυκό, όπως μουστοκούλουρα ή άλλα νηστίσιμα κουλουράκια πάντα από τον φούρνο της γειτονιάς.

  1. Ετοιμάζω τα αγαπημένα μου δημητριακά με φρέσκο χυμό πορτοκαλιού. Ναι, αυτό είναι δικής μου επινόησης και μου αρέσει πολύ. Στα δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) στο quaker αλλά και στο μούσλι, μπορώ να προσθέσω λίγους ξηρούς καρπούς, μπανάνα ή κομματάκια από ξερά φρούτα, λίγο μέλι και κανέλα. Εννοείται δε, ότι τα δημητριακά ετοιμάζονται και με νηστίσιμο γάλα όπως καρύδας, σόγιας ή αμυγδαλέλαιο.
  2. Το εγγλέζικο porridge, με quaker και νερό αντί για γάλα, βρίσκω ότι είναι μια πολύ υγιεινή, χορταστική και ενδιαφέρουσα εναλλακτική για την περίοδο της νηστείας. Για 1-2 μερίδες θα χρειαστώ:

–          500 ml νερό,

–          2,5 κουτ. σούπας quaker,

–          1 κ.σ. ακατέργαστη ζάχαρη ή 1 κ.σ. μέλι,

–          1 κ. γλ. σταφίδες,

–          λίγη κανέλα ή μοσχοκάρυδο ή λίγο κι από τα δύο,

–          λίγο αλάτι.

Μόλις βράσει το νερό προσθέτω το quaker, το αλάτι, την ζάχαρη ή το μέλι, την κανέλα και τις σταφίδες. Αφήνω να πάρει πάλι βράση ανακατεύοντας τον χυλό να μην κολλήσει κι αφήνω να σιγοβράσει για 30’. Το porridge είναι έτοιμο και μπορεί να φαγωθεί είτε ζεστό την ίδια στιγμή, είτε κρύο σαν κρέμα αργότερα.

  1. Να μην παραλείψω όμως τις επιλογές που συνοδεύουν τον καφέ όπως νηστίσιμο κέικ, κέικ με ταχίνι και πορτοκάλιcookiesαρωματικά μπισκότα ή ένα κομμάτι χαλβά με σοκολάτα ή αμύγδαλα (προτιμώ τον χύμα χαλβά Χαϊτογλου)!
  2. Ετοιμάζω νηστίσιμες μπάρες δημητριακών και τις παίρνω και μαζί μου για ώρα ανάγκης…
  3. Τέλος, για την περίπτωση που κατά τις δέκα (ή το απογευματάκι) μας έρθει υπογλυκαιμία ετοιμάζουμε μια γρήγορη κομπόστα από ξερά φρούτα και την φυλάμε στο ψυγείο και για άλλες δύσκολες ώρες…  Θα χρειαστώ,

–          ποικιλία ξερών φρούτων όπως βερίκοκα, σταφίδες, δαμάσκηνα ή σύκα,

–          1 κανελόξυλο (προαιρετικά),

–          1-2 κ. σ. μέλι ή ακατέργαστη ζάχαρη,

–          1,5 κ.σ. χυμό λεμονιού.
Βράζω σε σιγανή φωτιά με τόσο νερό όσο να σκεπαστούν τα φρούτα κι αφήνω μέχρι να φουσκώσουν και να μαλακώσουν (περίπου 25’). Στο τέλος μπορώ να προσθέσω και λίγα ξεφλουδισμένα αμύγδαλα. Μοιράζω σε μπολ κι απολαμβάνω. Ακόμα πιο θρεπτικός και πλήρης είναι ο πολίτικος ασουρές.

Ευπρόσδεκτες κι άλλες ανάλογες ιδέες και συνταγές.

Καλή (νηστίσιμη) συνέχεια!

Πηγή: http://www.dailycious.gr/2013/03/nhstisimo-prwino.html

Advertisements
This entry was posted in ΑΛΜΥΡΑ, ΓΛΥΚΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s