Γίγαντες σκορδάτοι αλάδωτοι

Συνταγή-φωτογραφία: Μαρία

Υλικά:

  • 500 γρ. φασόλια γίγαντες
  • 5-6 σκελίδες σκόρδο
  • 2-3 κουταλιές σούπας ντοματοπελτές διπλής συμπύκνωσης
  • 3-4 κουταλιές σούπας ρύζι (καρολίνα, μπόνετ, ακόμα και γλασέ. Ακόμα καλύτερα, αναποφλοίωτο.)
  • δάφνη και θυμάρι
  • Αλάτι-πιπέρι

Εκτέλεση:

Πλένουμε τα φασόλια και τα μουσκεύουμε σε νερό τουλάχιστον για 6 ώρες.

Τα στραγγίζουμε, τα βάζουμε σε κρύο νερό και τα βράζουμε ΧΩΡΙΣ ΑΛΑΤΙ μέχρι να μαλακώσουν αρκετά. Σε μερικά φασόλια αυτό μπορεί να πάρει και 2 ώρες.

Όταν βλέπουμε ότι κοντεύουν να βράσουν, ζεσταίνουμε δίπλα σε άλλη κατσαρόλα μέχρι βρασμού άλλο νερό, αρκετό.

Σουρώνουμε τους γίγαντες και τους βάζουμε να συνεχίσουν το βρασμό τους με το καινούργιο βραστό νερό.

Προσθέτουμε τη δάφνη, το θυμάρι και τα σκόρδα ψιλοκομμένα.

Όταν οι γίγαντες πάρουν μια βράση, προσθέτουμε και το ρύζι. Αν όμως το ρύζι μας είναι αναποφλοίωτο, καλύτερα να το ρίξουμε από την αρχή με τα φασόλια στο καινούργιο νερό για να μαλακώσει καλύτερα.

Όταν το ρύζι κοντεύει να γίνει, προσθέτουμε τον ντοματοπελτέ διαλυμένο σε νερό, το πιπέρι και το αλάτι που επιθυμούμε. (Προσωπικά δεν βάζω ποτέ αλάτι παραπάνω από τα 3/4 από μια κοφτή κουταλιά της σούπας – και το κουτάλι μου δεν είναι τεράστιο!)

Αφήνουμε να πάρει άλλη μια βράση και κατεβάζουμε από τη φωτιά. Έτοιμο!

Εννοείται ότι τις ημέρες που δεν έχει αλάδωτη νηστεία, μπορούμε να προσθέσουμε στο φαγητό μας ωμό ελαιόλαδο, που είναι και πολύ πιο υγιεινό από το τσιγαρισμένο.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: Την πρώτη φορά που έφτιαξα αυτό το φαγητό, αντί για ρύζι είχα βάλει κιμά σόγιας γιατί ήθελα ένα υπερ-πρωτεϊνούχο αποτέλεσμα. Βγήκε πολύ νόστιμο! Το ρύζι το βάζω ως διατροφικό συμπλήρωμα επειδή έχει το 1 αμινοξύ που λείπει από τα φασόλια, την μεθειονίνη. Τα όσπρια περιέχουν τα αμινοξέα λυσίνη και θρεονίνη, που λείπουν από το ρύζι. Συνδυάζοντας λοιπόν το ρύζι με τα όσπρια, έχουμε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής ποιότητας, σχεδόν ίσης αξίας με την πρωτεΐνη του κρέατος. Όμως και από τη σόγια δεν λείπει η μεθειονίνη, οπότε διαλέγετε και παίρνετε τι από τα δύο θα προσθέσετε στους γίγαντες αν θέλετε πρωτεΐνη υψηλής διατροφικής αξίας.

Advertisements
This entry was posted in ΑΛΑΔΩΤΑ, ΑΛΜΥΡΑ, ΚΑΤΣΑΡΟΛΑΣ, ΟΣΠΡΙΑ, ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΕΛΩΝ and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s