Φασολάδα εύκολη-γρήγορη-υγιεινή

Της Μαρίας

Υλικά

  • Μισό κιλό φασόλια ξερά μέτρια
  • Ένα μέτριο κρεμμύδι
  • 1-2 μεγαλούτσικα καρότα
  • Σέλινο
  • 1 γεμάτη κουταλιά ντοματοπελτέ
  • Αλάτι
  • Λεμόνι
  • Ελαιόλαδο (αν τη θέλετε λαδερή)
  • Πάπρικα καυτερή (προαιρετικά)

Εκτέλεση

Βάζετε αποβραδίς τα φασόλια να μουσκέψουν σε κρύο νερό, που θα τα σκεπάζει αρκετά, γιατί θα φουσκώσουν.

Το πρωί ελέγχετε αν έχουν «πιει» αρκετό νερό (πρέπει να έχουν φουσκώσει αρκετά και μερικά να έχουν ανοίξει). Τα σουρώνετε.

Τα βάζετε σε κατσαρόλα να βράσουν μόνο με κρύο νερό, που θα τα σκεπάζει αρκετά.

Σε ΑΛΛΗ κατσαρόλα δίπλα βάζετε να ζεσταθεί νερό και ρίχνετε μέσα το κρεμμύδι, ψιλοκομμένο ή αν προτιμάτε χοντροκομμένο, το καρότο κομμένο σε ροδέλες και το σέλινο, ψιλοκομμένο ή κλωνάρι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ούτε σε αυτή τη δεύτερη κατσαρόλα, αλλά ούτε και στην πρώτη με τα φασόλια, θα βάλετε αλάτι.

Όταν τα φασόλια βράσουν καλά και μαλακώσουν αρκετά, τα σουρώνετε και πάλι, πετάτε το πρώτο νερό και τα βάζετε στη δεύτερη κατσαρόλα όπου βράζουν τα καρότα, το κρεμμύδι και το σέλινο.

Αφήνετε τα φασόλια εκεί να βράσουν πολύ καλά μέχρι να χυλώσουν. Παράλληλα έχετε συνέχεια δίπλα ένα κατσαρολάκι με βραστό νερό, έτσι ώστε αν τελειώσει το νερό από τα φασόλια να το αναπληρώσετε αμέσως. Αν βάλετε κρύο νερό, θα κάνει τα φασόλια να σφίξουν και δεν το θέλουμε αυτό! Θέλουμε να λιώσουν και να χυλώσουν για να τρώγονται ευχάριστα.

Όταν δείτε ότι τα φασόλια είναι έτοιμα, τότε – και μόνο τότε! – προσθέστε τη γεμάτη κουταλιά τοματοπελτέ και το αλάτι, ανακατέψτε καλά κι αφήστε να πάρει μια βράση. Το αλάτι και η τομάτα έχουν την ιδιότητα να σφίγγουν τα όσπρια, γι’ αυτό και πάντα πρέπει να τα προσθέτουμε στο τέλος. Διαφορετικά θα περιμένουμε πάνω από την κατσαρόλα που βράζει και θα απορούμε γιατί τα όσπρια δεν μαλακώνουν μετά από τόσο βράσιμο!

Αν θέλετε τη φασολάδα αλάδωτη, μπορείτε να τη βγάλετε από τη φωτιά και να τη σερβίρετε έτσι. Αν τη θέλετε λαδερή, προσθέστε στην κατσαρόλα μια κουτάλα της σούπας κι αφήστε να πάρει μια βράση. Ακόμα καλύτερα, επειδή κάθε κουταλιά ελαιολάδου έχει περίπου 117 θερμίδες, προσθέστε στην κατσαρόλα ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ για να πάρει γεύση, και μετά προσθέστε μια κουταλιά της σούπας ωμό ελαιόλαδο σε κάθε πιάτο. Το ωμό ελαιόλαδο είναι πιο υγιεινό, κι έτσι μπορείτε να υπολογίσετε καλύτερα τον αριθμό των θερμίδων. Σε περίπτωση δίαιτας συνιστάται μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο σε όλη την κατσαρόλα, και μια κουταλιά του γλυκού επιπλέον στο πιάτο.

Είτε βάλετε είτε δεν βάλετε λάδι, μπορείτε να προσθέσετε την πάπρικα μετά το αλάτι και τον ντοματοπελτέ, και το λεμόνι ωμό στα πιάτα.

Καλή όρεξη!

ΦΑΣΟΛΙΑ (ΜΕΤΡΙΑ) ΜΕΣΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ανά 100 γρ. – ΣΗΠ* ανά 100 γρ.

Θερμίδες 346,8 Kcal
Πρωτεΐνες 22 γρ.
Υδατάνθρακες 62 γρ.
Σάκχαρα 0 γρ.
Φυτικές ίνες 3,5 γρ.
Ολικά λιπαρά 1,2 γρ.
Χοληστερόλη 0 mg.
Νάτριο 0,014 γρ.
Θειαμίνη 0,653 mg – 46,6%
Φώσφορος 447 mg – 55,9%
Μαγνήσιο 189 mg – 63,0%
Σίδηρος 5,47 mg – 39,1%

*ΣΗΠ: Συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα

Πηγή: Συσκευασία από φασόλια μέτρια “‘Γάστρα’, ΕΥ.ΓΕ. ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ Α.Ε.”

Σημείωση: Σας έχει περισσέψει φασολάδα από χθες; Κάντε κλικ εδώ!

Advertisements
This entry was posted in ΑΛΑΔΩΤΑ, ΑΛΜΥΡΑ, ΔΙΑΙΤΗΣ, ΚΑΤΣΑΡΟΛΑΣ, ΛΑΔΕΡΑ, ΟΣΠΡΙΑ, ΣΟΥΠΕΣ, ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΕΛΩΝ and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Φασολάδα εύκολη-γρήγορη-υγιεινή

  1. Παράθεμα: Φασουλόρυζο ( ή τα απομεινάρια μιας μέρας) | ΝΗΣΤΕΙΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s