Πουγγιά με λαχανικά

Συνταγή-φωτογραφία: Κατερίνα

Φωτό:  1 μικρό πουγγί ολόκληρο, και 1 μεγαλύτερο, σε διατομή

Για την ζύμη

3 φλυτζάνια αλεύρι (ολικής, για τους διαβητικούς)
1 φλυτζάνι νερό
1 κουταλάκι αλάτι
2/3 φλυτζάνι βούτυρο λαδιού

Προσθέτουμε το αλάτι στο κοσκινισμένο αλεύρι μέσα σε μπωλ. Τρίβουμε το βούτυρο με τα ακροδάχτυλα μέχρι να γίνει το μείγμα σαν χοντρά ψίχουλα.

Ανοίγουμε ένα λάκκο στο κέντρο του μείγματος και προσθέτουμε το νερό σιγά-σιγά, ζυμώνοντας ταυτόχρονα, μέχρι να γίνει μια σφιχτή (αλλά όχι πολύ) ζύμη.

Αφήνουμε στην άκρη να ξεκουραστεί.

Για την γέμιση

Ό,τι πρασινάδες διαθέτει το ψυγείο μας (ή μας περίσσεψαν)  –  π.χ.: μπόλικος μαϊντανός, κρεμμύδια φρέσκα και ξερά, κολοκυθάκια περασμένα στον τρίφτη των κρεμμυδιών, μελιτζάνα κομμένη σε μικρούς κύβους (με την φλούδα, για χρώμα), πιπεριά Φλωρίνης κόκκινη (για χρώμα), άλλες πιπεριές τεμαχισμένες, πράσα τεμαχισμένα, 1 πατάτα κομμένη σε μικρά κυβάκια – και ότι άλλο μας αρέσει από πρασινάδες και αρωματικά βότανα (άνηθος, δυόσμος κλπ).

Βάζουμε ελαιόλαδο σε μεγάλο απλωτό τηγάνι ή ταβά. Μόλις κάψει ρίχνουμε μέσα όλα τα λαχανικά, αλάτι και πιπέρι του γούστου μας και ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να μαλακώσουν αλλά όχι να καψαλιστούν.  Για να αποφύγουμε τα πολλά ζουμιά, στην γέμιση βάζουμε και μια χούφτα ρύζι για να τα τραβήξει, και χαμηλώνουμε την φωτιά μέχρι να φανεί το μείγμα της γέμισης σχετικά «στεγνό».

Αν βγεί το μείγμα περισσότερο απ’ ότι χρειάζεται για την 1 δόση ζύμης – ε, φτιάξτε λίγη ζύμη ξανά – εύκολη είναι!!

Σημ. – Καλό είναι να κρυώσει η γέμιση, για να μην λασπώσει την κρούστα της ζύμης.

Προθέρμανση φούρνου σε δυνατή φωτιά 200+βαθμοί (για να μην λασπώσει η ζύμη), και η σχάρα στο κάτω ράφι.

Ανοίγουμε στρογγυλές πίττες με την ζύμη, όχι πολύ παχιές, τις τοποθετούμε μέσα σε αλευρωμένο ταψί (ή σε τεφάλ, χωρίς αλεύρωμα).  Βάζουμε  στο κέντρο από την γέμιση (ανάλογα πόσο μεγάλα ή μικρά τα θέλουμε τα «πουγγιά») και ανασηκώνουμε τις άκρες της ζύμης «τσιμπώντας» τις με τα δάχτυλα.  Συμπληρώνουμε με γέμιση αν φαίνονται «φτωχά» τα πουγγιά….

Ψήσιμο ανάλογα με τον φούρνο μας: από 40 – 50 λεπτά, πάντως να έχει πάρει ρόδινο χρώμα η ζύμη.

Φυσικά μπορούμε να προσθέσουμε τυρί-ά της αρεσκείας μας – όταν δεν είναι εποχή νηστείας – είτε μέσα στη γέμιση, είτε τριμμένο από πάνω….

Advertisements
This entry was posted in ΑΛΜΥΡΑ, ΖΥΜΕΣ, ΛΑΔΕΡΑ, ΛΑΧΑΝΙΚΑ, ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΕΛΩΝ, ΥΓΙΕΙΝΑ, ΦΟΥΡΝΟΥ and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s